Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

* obligatorisk
Luk
 

Åbningstider

Mandag:
7.30-16.30
Tirsdag-Onsdag:
7.30-17.00
Torsdag-Fredag:
7.30-16.30

Vælg side:

Gå til Porsche Centrum's Facebook side Gå til Skovgårds Autolakering's Facebook side

Arbejdsbeskrivelse af veteranbiler

Læs hvordan vi behandler veteranbiler

content-image

Undergrund.

Ved lakering af veteranbiler hos Skovgårds Autolakering, fjernes den gamle lakering ned til den blanke undergrund. Derefter slibes rustområderne. De påkrævede pladearbejder udføres, derefter renses hele fladen med et egnet rengøringsmiddel. Bliver køretøjet ikke videreforarbejdet med det samme, skal der slibes og renses igen, inden fortsættelse af lakeringsarbejdet, da der især ved høj luftfugtighed hurtigt opstår nye ruststeder på den ubehandlede flade.

Bemærk.

I forbindelse med lakering af veteranbiler bliver der grundet og påført fylder inden spartelarbejde. Det er den eneste måde at opnå den særdeles vigtige korrosionsbeskyttelse med lakopbygningen på.

1.

Runding med Priomat® Wash Primer 4075 ny

2.

Der påføres over hele fladen med Permasolide HS Cario fylder 8590. Efter tørring slibes fylderen for eventuelle ujævnheder. Lakopbygning

3.

Det krævede spartelarbejde udføres med Raderal® IR Premium Spartel 2035. Efter tørring slibes spartlen med P80-P120, efterslibning med P180-P220. Eventuelle gennemslibningssteder skal som beskrevet under punkt 1. og 2. grundes igen og påføres fylder. De spartlede, slebne steder og evt. små ujævnheder kan påføres Raderal® Fyldgrunder 3508. Efter tørring slibes tørt med excenter P180-P240 hhv. manuelt i hjørner og kanter, efterslibning med P280-P320.

Fladen blæses ren med trykluft og vaskes med et egnet rengøringsmiddel. Gennemslibningssteder isoleres på ny med Priomat® Wash Primer 4075.

4.

De forbehandlede flader påføres endnu engang Permasolid® HS Vario Fylder 8590. Store områder med spartel skal minimum påføres 3 sprøjtegange fylder (mindst tørfilmslagtykkelse 80 μm efter slibning) for at opnå den bedst mulige isolering. Efter tørring slibes med excenter P400-P500, hjørner og kanter slibes manuelt. Fladen blæses ren med trykluft, vaskes med et egnet rengøringsmiddel og tørres af med en støvbindeklud.

5.

Etlags dæklakering med Permasolid® HS Autolak Serie 275 eller tolags med Permahyd® Basislak Serie 280/285 og Permasolid® 2K Klarlak.

6.

For at opnå en optimal overfladefinish kan klarlakken efter en omhyggelig udhærdning ved lufttemperatur eller opvarmning mellemslibes med P800 og påøres et ekstra lag Permasolid® 2K Klarlak.

7.

Især i efterårs- og vintermånederne er det vigtigt, at det færdige køretøj opbevares i en godt tempereret og udluftet hal i nogle dage for at sikre en afdunstning af overskydende opløsningsmidler.